لیزر موهای زائد گزینه ای محبوب برای افرادی است  که از اپیلاسیون و اصلاح مو به وسیله ی ژیلت خسته شده اند. در سال های اخیر، این روش به یکی از متداول ترین روش های آرایش و جوانسازی و زیبایی تبدیل شده است. پیروی از یک فرایند ساده بعد از انجام لیزر از جمله، محافظت از پوست و انتخاب محصولات مناسب، این اطمینان را می‎ دهد که محل درمان به سرعت و به طور کامل بهبود می ‎یابد. در این مقاله به مراحل مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد میپردازیم همراه ما باشید.

بخش 1: درمان اولیه درد بعد از لیزر

  1. روی قسمت لیزر شده کیسه یخ قرار دهید

استفاده از کیسه یخ بعد از لیزر

ممکن است بعد از لیزر موها در قسمت مورد نظر سوزش جزیی مثل آفتاب سوختگی احساس شود و حتی ممکن است این ناحیه متورم یا کمی قرمز شود. قرار دادن کیسه یخ روی آن راهی آسان برای کاهش این درد و سوزش خواهد بود.

فقط  بهتر است یخ قبل از استفاده، داخل حوله ریخته شود چرا که قرار دادن مستقیم یخ بر روی پوست می ‎تواند باعث تحریک بیشتر شود.

حداقل 3 بار در روز و به مدت 10 دقیقه روی محل تحت درمان یخ گذاشته شود تا احساس درد و تورم آن هرچه سریعتر برطرف شود و همچنین نباید کیسه یخ به مدت طولانی رو پوست بماند چون روند بهبودی را کند می ‎کند.

 

  1. آلوئه ورا قرمزی و تورم لیزر را تسکین می دهد

استفاده از آلوئه ورا برای کاهش تورم لیزر

بسیاری از افراد معتقدند که آلوئه ورا به کاهش ناراحتی پوست و سهولت قرمزی و تورم کمک می ‎کند. در صورت امکان از آلوئه ورا تازه استفاده شود زیرا موثرتراست.

آلوئه ورا را ابتدا از برگ آن استخراج کنید و سپس مستقیما بر روی ناحیه ی تحت درمان مالیده و اجازه دهید تا کاملا جذب پوست شود. این روند، روزی 2-3 بار تکرار شود تا درد، قرمزی و تورم از بین برود.

 

  1. از مسکن های بدون نیاز به نسخه استفاده کنید

مسکن کاهش درد

می‎ توان از مسکن های اُ تی سی استفاده کرد. فقط حدود یک روز پس از درمان باید مسکن ها را مصرف کرد و اگر درد بعد از 24 ساعت ادامه یافت، با پزشک تماس گرفته شود . فقط مصرف آسپرین بعد از لیزر موهای زائد توصیه نمی ‎شود زیرا خون را رقیق می ‎کند و باعث افزایش زمان بهبودی خواهد شد .

بخش 2: مراقبت پوست بعد از لیزر موهای زائد

  1. منطقه تحت درمان در برابر نور خورشید محافظت شود

کرم ضد آفتاب

در مراحل اولیه مراقبت از پوست بعد از لیزر، باید از نور خورشید دوری کند چون نور خورشید منطقه تحت درمان قرار گرفته را تحریک می‎ کند و قرمزی و سوزش و تورم را تشدید خواهد کرد. ساده ترین راه برای پیشگیری از این اتفاق، عدم قرارگیری ناحیه تحت درمان در معرض تابش نور خورشید است. قسمت تحت درمان با لباس پوشیده شده باشد و اگر صورت تحت درمان قرار گرفته، حتما از کلاه استفاده شود و از منابع اشعه فرابنفش اجتناب شود تا پوست کاملا بهبود یابد و بعد از انجام لیزر حداقل 2 هفته و حداکثر 6 هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب خود داری شود.

از کرم ضدآفتاب با اِس پی اِف حداقل 30 استفاده شود و در صورت داشتن پوست چرب، مرتبا تمدید شود.

 

  1. از قرار گرفتن در معرض منابع گرم خودداری شود

مراقبت پوست بعد از لیزر

درمان لیزر با استفاده از گرما باعث از بین بردن فولیکول های مو می‎شود و بنابراین، قرار گرفتن در معرض گرما باعث افزایش سوزش پوست خواهد شد . آب داغ ، سونا و اتاق های بخار تا حداقل 48 ساعت پس از درمان ممنوع است.

می ‎توان محل مورد نظر را شستشو داد اما ترجیحا با آب سرد یا ولرم.

 

  1. بعد از انجام لیزر از انجام ورزش شدید خودداری شود

ورزش سبک بعد از لیزر

برای مراقبت پوست بعد از لیزر تا 48 ساعت از انجام ورزش شدید خودداری کنید. بالا بردن دمای بدن از طریق ورزش می ‎تواند قسمت درمان شده را تحریک کند  اما ورزش های سبک مثل پیاده روی مشکلی ایجاد نمی‎ کند .

بخش 3: انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت پوست بعد از لیزر

  1. محل درمان توسط لیزر را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید

تمیز نگه داشتن محل لیزر شده

محل لیزر شده را با شوینده های ملایم که برای پوست های حساس طراحی شده اند ،تمیز شود و می ‎توان روزی 2 بار شستشو داد و در صورت شستشوی بیشتر ممکن است قرمزی و تورم افزایش یابد.

بعد از، از بین رفتن تورم و قرمزی می ‎توان روال عادی زندگی را پیش گرفت.

 

  1. مراقبت پوست بعد از لیزر با مرطوب کننده مخصوص پوست حساس

مرطوب کننده برای پوست های جساس

بعد از لیزر موهای زائد، پوست نسبت به حالت عادی حساس ترو همچنین خشک تر می ‎شود. استفاده از مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس در ناحیه تحت درمان قرار گرفته، خشکی پوست را بهبود می‎ بخشد.

بعد از انجام لیزر می ‎توان در صورت لزوم 2 تا3 بار در روز از مرطوب کننده استفاده شود و فقط باید به آرامی روی پوست مالیده شود تا تحریک نشود و فقط ترجیحا از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده شود.

 

  1. بعد از لیزر از انجام آرایش غلیظ خودداری کنید

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایش بعد از لیزر پوست

برای مراقبت از پوست بعد از لیزر کردن پوست صورت از آرایش کردن و استفاده از محصولات پوستی سنگین خودداری شود. چراکه باعث تحریک بیشتر پوست خواهد شد

اگر بعد از 24 ساعت قرمزی پوست از بین رفته باشد، آرایش کردن بلامانع است و همچنین باید از امال دارو های موضعی مانند کرم های ضدآکنه خودداری کرد.


کلینیک تن آرا پوست ,لیزر ,درمان ,استفاده ,قرمزی ,تورم ,لیزر موهای ,انجام لیزر ,مرطوب کننده ,موهای زائد ,قرار گرفتن ,مرطوب کننده مخصوص ,باعث تحریک بیشتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سرزمین ترفند javan.novin.com دانلود برای شما ♡بانووووو ی شرررررررقی♡ پی سی دانلود سایت گویا کتاب پرسش مهر 19