مراقبت پوست فراتر از پاک کردن آرایش و تمیز نگه داشن پوست است . همراه ما باشید با معرفی 17 روش برای مراقبت مناسب از پوست.

  1. همیشه از کرم دور چشم استفاده کنید

پوست دور چشم یکی از نازک ترین و حساس ترین قسمت های پوست صورت است که زودتر از بقیه قسمت ها دچار پیری می شود. شاید پروسه مراقبت از پوست برای افراد خسته کننده باشد اما ارزش صرف زمان را دارد. برای اینکه کرم شما اثرگزاری خوبی داشته باشد، باید به دنبال کرم های دور چشمی باشید که حاوی پپتیدها و آنتی اکسیدان ها هستند.

کرم دور چشم برای مراقبت پوست

 

  1. روی یک بالش ابریشمی بخوابید

احتمالا شنیده اید بسیاری از خطوط روی پوست هنگام خواب اتفاق می افتد. البته که بعضی از متخصصان این موضوع را قبول ندارند  اما تحقیقات به طور گسترده نشان می دهد که بد خوابیدن و پوزیشن غلط می تواند خطوط پنهانی را روی پوست شما به وجود بیاورند که به مرور زمان، خودشان را نشان می دهند. البته فقط پوزیشن غلط در این امر موثر نیست، بلکه استفاده از مواد  غلط و نامناسب به کار رفته در روبالشی ها هم می تواند باعث آسیب رسیدن به پوست شما شود و به همین دلیل پزشکان متخصص پیشنهاد می کنند که برای داشتن یک پوست سالم و مراقبت با کیفیت بسیار بالا از روبالشی هایی با جنس ابریشم استفاده کنید.

بالش ابریشمی

 

  1. مراقبت از پوست و مواد غذایی

رژیم خود را محدود به یک غذا نکنید، مثلا بیش از حد به مصرف برنج نپردازید. سعی کنید که از تمام گروه های مواد غذایی استفاده کنید. مصرف میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد فراموش نکنید، زیرا این مواد مغذی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی هستند که درخشندگی پوست شما را افزایش می دهد.

رنگدانه های پوست شما به نام کاراتونید با مصرف میوه ها و سبزیجاتی مثل هویج، اسفناج  و دیگر سبزیجات رنگی افزایش پیدا می کند که در درخشندگی پوست شما تا حد زیادی موثر است.

مراقبت از پوست و مواد غذایی

 

  1. هنگام صحبت کردن با موبایل از هدفون استفاده کنید

تلفن همراه شما بیش از دستشویی دارای جرم و آلودگی می باشد. طبق مطالعات انجام شده روی 51 تلفن همراه، 7000 نوع باکتری مختلف روی آنها پیدا شد. به همین دلیل پزشکان پیشنهاد می دهند تا جایی که می توانید هنگام صحبت کردن، گوشی را از خود فاصله دهید و از هدفون استفاده کنید که  بعضی از این باکتری های روی گوشی می توانند باعث چروک و آکنه نیز بشوند.

مراقبت پوست و موبایل

 

  1. کاهش مصرف قند و شکر برای مراقبت پوست

سازمان جهانی غذا و دارو اینگونه اعلام کرده است که هیچ نوع قند و شکر طبیعی در غذاهای فرآوری شده وجود ندارد. از طرفی این مواد 10 درصد از کل کالری دریافتی بدن را در طول روز تشکیل می دهند. متخصصان تغذیه تنها کسانی نیستند که به شما توصیه می کنند مصرف قند و شکر را کاهش دهید، متخصصان پوست نیز این کار را به شما پیشنهاد می دهند، زیرا معتقدند که اثرات جانبی قند برای پوست بسیار زیاد است. مولکول قند می تواند میزان کلاژن- پروتئین ضروری برای سلامت پوست  را تغییر دهد و باعث ایجاد چین و چروک شود.

کاهش مصرف قند و شکر

 

  1. مراقبت از پوست با استفاده از ضد آفتاب

حتما بارها شنیده اید که ضد آفتاب برای داشتن پوستی سالم یکی از اقدامات اولیه و ضروری می باشد. اما اکثر افراد نمی دانند که ضد آفتاب باید اولین چیزی باشد که به پوست خود می زنید، نه آخرین آن. سازمان جهانی سلامت و بهداشت در این زمینه آزمایشات گسترده ای انجام داده است و اعلام کرده است که ضدآفتاب تنها در صورتی می تواند پوست شما را بهبود ببخشد که اول از هر ماده دیگری به پوست شما بخورد. از طرفی نباید خیالتان راحت باشد و مدام جلوی نور خورشید باشید. حتی با ضدآفتاب هم باید این زمان را محدود کنید.

ضد آفتاب را باید همراه با قانون های دیگری رعایت کنید که این قوانین شامل این موارد می شود: استفاده از ضد آفتاب با اس.پی.اف 30 به بالا، همراه با کلاه آفتابی و لبه دار، استفاده از عینک آفتابی.

ضد آفتاب

 

  1. گوجه فرنگی مصرف کنید

آیا تابحال شده که توجهتان به افرادی جلب شود که دارای گونه های سرخ می باشند؟

قطعا این موضوع برایتان جلب توجه کرده و یادآور سلامت پوست و بدن آنها برایتان بوده است.

میوه های قرمز مثل گوجه فرنگی می تواند این سلامتی و شادابی را تا حد زیادی برای پوست شما به وجود بیاورد. بسیاری از جراحان پلاستیک عقیده دارند که گوجه فرنگی به طور طبیعی پوست را روشن تر می کند، لکه ها را کاهش می دهد و همچنین آنتی اکسیدان آن، سلامت پوست شما را تضمین خواهد کرد .

گوجه فرنگی و مراقبت پوستی

 

  1. مراقبت از پوست با رعایت ساعت خواب

بیش از حد خوابیدن هنگام صبح و دیر به خواب رفتن در شب می تواند شما را از روتین شبانه و صبحگاهی پوست دور کند. اما مطمئن باشید که اگر برای یک روز هم از این روتین مراقبتی دست بکشید، به وضوح می توانید نتایج آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

با این کار تاثیرات مراقبت های دیگر را نیز کاهش خواهید داد و کارهایی مثل رعایت رژیم غذایی اثر چندانی روی پوست شما نخواهند داشت  زیرا شما بیس و پایه کار را رعایت نکرده اید.

پوست سالم

 

  1. مراقبت پوستی باید مداوم باشد

افراد سعی دارند که پوست خود را در حالت درخشنده و سالم و جوان نگه دارند. به همین دلیل انواع مراقبت های مختلف را در پیش می گیرند اما تاثیر این مراقبت ها زمانی افزایش پیدا می کند که آن ها را مداوم در پیش بگیرید. مثلا هر شب تمام آرایش خود را پاک کنید، و دو یا سه بار در هفته از یک لایه بردار استفاده کنید. هر شب پوستتان را مرطوب کنید و کارهای این چنینی را کاملا پیوسته انجام دهید.

سلامت و زیبایی

 

  1. استفاده از محصولات بر پایه مواد معدنی

مواد آرایشی معدنی برعکس مواد سنگین شیمیایی می تواند از پوست شما به خوبی مراقبت کند.

از مواد آرایشی حاوی پارابن، مواد خشک کننده پوست و یا رایحه زیاد دوری کنید. زیرا به طور طبیعی باعث واکنش پوست شما می شود. ضدآفتاب های مایع با پایه مواد معدنی روی صورت می توانند علاوه بر تضمین سلامت پوست، پوشش مناسبی را به آن بدهند.

همچنین می توانید از محصولات آرایشی استفاده کنید که خودشان حاوی ضدآفتاب باشند و جذب آنها روی پوستتان، مشکلی را ایجاد نکند.

مواد معدنی لازم برای پوست

 

  1. از های رژیمی استفاده کنید

ویتامین ها، مواد معدنی، مواد گیاهی و آنزیم ها را فراموش نکنید.

این داروها و ها در مواد مغذی می تواند به پوست شما قدرت تازه ای بدهد. می توانید این ها را در قالب ها، کپسول ها، پودرها و انرژی زا ها استفاده کنید.

بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که می توانید هر روز صبح از روغن ماهی استفاده کنید که به رطوبت پوست شما کمک می کند و خواص ضد التهابی دارد و این رطوبت دهی به پوست، باعث افزایش سلامت کلی پوست می شود.

 رژیمی

  1. برای مراقبت پوست تان دوش آب ولرم بگیرید

شاید فکر کنید که استفاده از دوش آب داغ می تواند خستگی شما را از بین ببرد و بدون آن نمی توانید سرحال شوید  اما نباید پوستتان را فراموش کنید. آب داغ روغن های ضروری پوست شما را از بین می برد و جریان خون را از حالت متعادل خارج می کند و در نتیجه ممکن است که پوست شما واکنش های التهابی نشان دهد.

در طول تابستان حتما باید از دوش آب ولرم یا حتی خنک استفاده کنید  زیرا دوش آب داغ در هوای گرم، خشکی پوست شما را چند برابر می کند که آسیب پذیری آن را افزایش می دهد.

همچنین عرق کردن نیز می تواند در طولانی مدت تبدیل به آکنه شود ،  پس هر چه سریع تر پوست خود را خنک کنید و به سلامت پوست تان در روزهای تابستان کمک کنید.

دوش آب داغ

 

  1. رتینوئید یک مراقبت ضروری برای پوست

رتینوئید ها یکی از موارد ضروری برای یک مراقبت استاندارد از پوست می باشد. با مصرف این ماده می توانید تولید کلاژن را روی سطح پوست خود تا حد زیادی افزایش دهید، رنگدانه های اضافی را از بین ببرید، آکنه ها را درمان کنید و از سرطان پوست جلوگیری کنید.

رتینوئید، ویتامین آ است که به روشن کردن پوست و مبارزه با مشکلات پوستی می پردازد. همچنین با تولید کلاژن از پیر شدن پوست شما جلوگیری می کند.

اگر پوست حساسی دارید، حتما باید بررسی کنید تا به این ماده حساسیت نداشته باشید.

واکنش های آلرژیک به رتینوئید شامل قرمزی، خارش و پوسته شدن است. بنابراین در صورت نداشتن حساسیت نیز باید دو الی سه شب در میان از آن استفاده کنید.

رتینوئید

 

  1. لایه برداری را فراموش نکنید

لایه برداری نه تنها به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند، بلکه می تواند آن را تا حد زیادی روشن کند و همچنین روغن اضافه آن را از بین ببرد و منافذ را پاکسازی کند که در صورت تمیز نشدن در طولانی مدت تبدیل به لک و آکنه می شود.

طبق گفته متخصصان پوست، لایه برداری یک اقدام ضروری می باشد. حتما باید دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید. مراقب باشید که هنگام لایه برداری نباید با خشونت با پوست رفتار کنید. از لایه بردارهای ملایمی مثل پاک کننده های حاوی لاکتیک اسید یا گلیکولیک اسید استفاده کنید که این کار باعث می شود تا پوست شما جوان تر بماند.

لایه برداری

 

  1. سلامت پوست با آنتی اکسیدان ها

بدن شما برای تعادل بین سلامت پوست و ظاهر مناسب، باید مواد مغذی را به طور متعادل دریافت کند. آنتی اکسیدان ها نیز غذای پوست محسوب می شوند. آن ها نه تنها از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می کنند، بلکه تولید رادیکال های آزاد پوست را محدود می کنند. رادیکال های آزاد زمانی روی پوست ایجاد می شود که پوست شما در معرض امواج فرابنفش، آلودگی ها و استرس زا های محیطی قرار بگیرد. آنتی اکسیدان ها فشارهای اکسیداتیو را با خنثی کردن رادیکال های آزاد کاهش می دهند. بنابراین با مصرف این مواد، حفاظت از پوست در برابر خورشید افزایش می یابد.

آنتی اکسیدان ها

 

  1. شستشوی مداوم پوست با صابون

صابون ها نیز می توانند یکی از محصولات عالی برای تمیز کردن پوست باشند و  البته که باید از نوع مخصوص صورت تان استفاده کنید و صابون بدن را به پوست صورتتان نزنید.

مواد موجود در صابون حاوی نگهدارنده ها نیز هستند، در نتیجه پوست شما را خشک می کنند.  صابون های مناسب پوست صورت از سدیم هیدروکسید تشکیل شده اند که می توانند رطوبت پوست را حفظ کنند.

شاید فکر کنید که صابون در هر نوعی آلودگی زیادی را به خود جذب می کند و برای پوست مناسب نیست اما این طرز فکر غلط است.  قبل از استفاده، لایه سطحی صابون را شستشو دهید و بعد از آن، صابون را داخل کیسه فریزر بگذارید.

شستشو صورت با صابون

 

  1. قرار ملاقات با متخصص پوست را نادیده نگیرید

حتما باید برای ملاقات با متخصص پوست برنامه ریزی داشته باشید.

حداقل باید سالانه یک بار این کار را انجام دهید. اگرچه که برای حفظ سلامت باید تعداد این ملاقات ها را در سال افزایش دهید.

در نظر بگیرید که هر ساعت یک نفر در آمریکا از ملانوما جان خود را از دست می دهد  پس آزمایش و بررسی سلامت پوست را اصلا نباید نادیده گرفت.

عوامل زیادی مثل اشعه یو.وی در اطراف ما وجود دارند که می توانند خطر ابتلا به سرطان های پوستی را افزایش دهند ، پس حتما این برنامه ریزی را در زندگی خود جای دهید.

متخصص پوست


کلینیک تن آرا پوست ,استفاده ,مواد ,مراقبت ,تواند ,افزایش ,استفاده کنید ,آنتی اکسیدان ,سلامت پوست ,برای پوست ,لایه برداری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده خرید اینترنتی گرنداستریم تهران41525 عسل عرصات پی سی مانی- کسب درآمد اینترنتی از انواع روش کابینت و دکوراسیون آرت در استان یزد