طبق گفته متخصصان همه ما در فریزر و آشپزخانه خود مواد غذایی داریم که تا حد زیادی روی زیبایی و جوانسازی پوست مان موثر هستند، اما از آنها خبر نداریم. در این مقاله مواد غذایی برای جوان ماندن پوست شما معرفی میکنیم. همراه ما باشید.

13 مواد غذایی برای جوان ماندن پوست

  1. سبزیجات

سبزیجات برای جوانسازی پوست

قطعا می دانید که مصرف سبزیجات تا چه حد در سلامت شما موثر است اما شاید در مورد تاثیر این مواد غذایی برای جوان ماندن پوست خود اطلاعات کاملی نداشته باشید. مطالعات انجام شده در این مورد نشان می دهد خانم ها و آقایانی که سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود استفاده می کنند و همزمان به میزان متعادل از میوه و ماهی ها نیز مصرف می کنند، خطوط و چروک پوستی کمتری نسبت به بقیه دارند. حتما از سبزیجات برگ دار استفاده کنید که تا حد زیادی حاوی کاراتنوئیدها، ویتامین C، آهن و کلسیم هستند. کاراتنوئیدها همان ویتامین های آ اما تغییریافته می باشند که می توانند پوست را در برابر اشعات مضر یو.وی محافظت کنند و از خطراتی مثل لکه های پوستی، چروک ها و از دست رفتن کشسانی پوست جلوگیری کنند.

  1. ماهی

ماهی

اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، می توانید با مزه دار کردن آنها، طعمی لذت بخش را برای خود ایجاد کنید. مواد غذایی دریایی مثل ماهی حاوی اسید چرب امگا 3 هستند که می توانند التهابات پوستی را کاهش دهند که در اثر قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب به وجود می آید.

ماهی می تواند پروستاگلاندین E2 را کاهش دهد. این ماده باعث از بین رفتن کلاژن می شود، بنابراین با مصرف ماهی می توان از تخریب کلاژن ها جلوگیری کرد. از طرفی مطالعات نشان می دهد که ترکیب ویتامین E و C می تواند همراه با امگا 3 باعث افزایش تولید کلاژن شود.

تن ماهی، سالمون و هالیبوت جزء بهترین ماهی ها در این مورد هستند که اسید چرب امگا 3 بالایی دارند.

  1. میوه

مواد غذایی برای جوان ماندن پوست

میوه ها به دلایل مختلفی باید جزء اصلی ترین اجزای رژیم قرار بگیرند. میوه ها حاوی کاراتنوئید هستند که به آن لیکوپن می گویند. لیکوپن ها به طرز عجیبی باعث جوانسازی پوست می شوند. لیکوپن همچنین در میوه های قرمز دیگری مثل تمشک، گوجه فرنگی و … یافت می شود و خاصیت بالای آنتی اکسیدانی دارد و می تواند به شدت از پوست شما مراقبت کند.

این موضوع به این معناست که میوه ها از پوست شما در برابر آسیب های خورشیدی مراقبت می کنند و چین و چروک ها را کاهش می دهند. پس میوه ها به عنوان اجزای اصلی مواد غذایی برای جوان ماندن پوست در رژیم خود جای دهید.

  1. روغن زیتون

روغن زیتون

تحقیقات نشان می دهد که روغن زیتون تا حد زیادی از ابتلا به حملات قلبی جلوگیری می کند و می تواند برای پوست شما نیز خواص بسیار زیادی داشته باشد. لیپیدهای تک رشته ای غیر اشباع در روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E و پلی فنول می باشد که از کاهش کلاژن در پوست جلوگیری می کند. در نتیجه چین و چروک و خطوط روی پوست شما کاهش پیدا خواهد کرد. پلی فنول ها در ضد آفتاب نیز وجود دارند که می توانند پوست را از آسیب اشعه یو.وی و همچنین ابتلا به سرطان پوست مراقبت کنند.

  1. گیاهان دو لپه ای

لپه

شاید کمتر با اصطلاح گیاهان دو لپه ای آشنایی داشته باشید، اما این گیاهان مواد غذایی زیادی را شامل می شوند؛ مثل لوبیا، نخود فرنگی، عدس و…

گیاهان دو لپه ای حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مثل فولات، پتاسیم، آهن و منیزیم هستند که برای سلامت پوست ضروری می باشند و از پیر شدن پوست فرد تا حد زیادی جلوگیری می کنند.

در حقیقت، فولات می تواند انعطاف پوست شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

  1. کیمچی

کیمچی

کیمچی حاوی سبزیجاتی مثل کلم، کاهو و یا تربچه می باشد که به صورت ترشی مصرف می شوند. این ترکیب آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد که یکی از مهم ترین فواید آن کاهش و یا از بین بردن آکنه های پوستی می باشد. پروبیوتیک های موجود در کیمچی نیز می تواند اثرات مخرب نور خورشید و فرابنفش را تا حد زیادی کاهش دهد و بنابراین برای شفابخشی مشکلات پوستی باید این ماده را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا پوست جوان تر و سالم تری را تجربه کنید.

  1. چای سبز

چای سبز مواد غذایی برای جوان ماندن

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی های حاوی آنتی اکسیدان بالاست و می توان آن را جزء سالم ترین نوشیدنی معرفی کرد.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز صد برابر موثرتر از مواد دیگر حاوی آنتی اکسیدان برای خنثی کردن رادیکال های آزاد است و همچنین می تواند پوست شما را به شدت جوان نگه دارد. برای بهره مندی بیشتر از خواص چای سبز، می توانید دو تا سه بار در روز آن را مصرف کنید.

  1. قهوه

قهوه مواد غذایی برای جوان ماندن

قهوه ها در کنار مضراتی که دارند، اگر به اندازه متعادلی مصرف شوند، می توانند خواص زیادی را به بدن ما برسانند. قهوه ها می توانند رگ های خونی را منقبض کنند  اما از طرفی با مصرف متعادل آن می توانید مشکلات پوستی را مثل قرمزی، التهاب، ورم را کاهش دهید.

قهوه همچنین سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که به پوست کمک می کند تا در برابر رادیکال های آزاد مبارزه کند. همچنین پوست را در برابر از دست دادن رطوبت حفظ می کند و التهاب آن را کاهش می دهد.

  1. بادام

بادام مواد غذایی برای جوان ماندن

بادام یکی از بهترین منابع چربی سالم است که می تواند سلامت کلی پوست را تا حد زیادی ارتقا ببخشد. بادام ها حاوی ویتامین آ، ب، و ای هستند که از پوست در برابر ورم و التهاب محافظت می کند. همچنین دانه های دیگر در آجیل نیز می تواند تا حد زیادی انعطاف پوست شما را افزایش دهد، به بازسازی سلول ها کمک کند و پوستتان را در برابر رادیکال های آزاد مراقبت کند.

  1. زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های پر مصرف در مواد غذایی است که می تواند به عنوان ماده مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده می تواند نقش سرم ها و مرطوب کننده ها را به عنوان ماسک ایفا کند.

زردچوبه یک ماده آنتی اکسیدان است که ضد التهاب، شفابخش زخم و ضد میکروب است و اثرات آرامش بخش آن تا حد زیادی می توان سلامت پوست و سلامت کلی بدن شما را تضمین کند. زردچوبه همچنین از خشکی پوست جلوگیری می کند و میزان چربی پوست را متعادل می کند.

  1. آکای بری

آکای بری مواد غذایی برای جوان ماندن

احتمالا تابحال نام میوه یا اسموتی های آکای بری را شنیده باشید. این میوه ها روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. این نوع از تمشک ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند میزان کلسترول را متعادل کنند و عملکرد مغز را ارتقا ببخشند. همچنین برای پوست شما نیز مفید می باشند. آنتی اکسیدان های موجود در آکای بری از مضرات رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و می تواند خواص ضد التهابی خوبی داشته باشد و  از طرفی در مرطوب کردن و روشن سازی پوست شما بسیار موثر خواهد بود.

  1. کفیر

کفیر

کفیر یک نوشیدنی بسیار غنی می باشد و حاوی پروتئین، ویتامین ب، و پروبیوتیک های موجود در ماست است. خواص این ماده می تواند برای پوست فرد تا حد زیادی بالا باشد و در از بین بردن اگزما و آکنه نیز بسیار موثر خواهد بود.

اگر بخواهیم که یک تعادل کلی را در بدن خود ایجاد کنیم، حتما باید از مواد حاوی پروبیوتیک استفاده کنیم که در کفیر موجود می باشد. با مصرف کفیر می توانید التهابات پوست بدن و صورت را تا حد زیادی کاهش دهید.

  1. شکلات تلخ

شکلات تلخ

خوشبختانه بسیاری از شما مشتاق به مصرف این ماده هستید. شکلات تلخ نه تنها برای سلامت بدن شما، بلکه برای پوست تان نیز بسیار مفید است. این ماده آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد و می تواند از پوست شما در برابر اشعه های یو.وی مراقبت کند که این کار مبارزه با رادیکال های آزاد را نیز راحت تر می کند. حتما به دنبال شکلات های تلخی باشید که بیش از 60 درصد کاکائو دارند تا بتوانید بیشتر از خواص ضد پیری آن بهره مند شوید.


کلینیک تن آرا پوست ,تواند ,غذایی ,مواد ,حاوی ,آنتی ,آنتی اکسیدان ,مواد غذایی ,جوان ماندن ,غذایی برای ,برای جوان ,اکسیدان بسیار بالایی ,آنتی اکسیدان بسیار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای جدیدتریت‌های تکنولوژی انجام پروژه های شبیه ساری بانوان سینما ایران آسه سولفام یکی ها کینه توزی عکاس | علیرضا هنرمند فرزاد ملکی