مطمئنآ شما صفحه دوستان و اقوام خود را در اینستاگرام دنبال می کنید. اما آیا می دانستید کسب و کارها نیز برای تبلیغات برند خود از اینستاگرام کمک می گیرند؟ در این مقاله نحوه استفاده درست از اینستاگرام برای کسب و کارها را بررسی می کنیم.  اگر تجارت شما در اینستاگرام نیست، در اینجا آمارهایی آورده شده که ممکن است نظر شما را تغییر دهد. بیش از یک میلیارد کاربر ماهیانه از اینستاگرام استفاده می کنند. عدد بسیار بزرگی است! اما اگر بخواهیم دقیق تر شویم، بیش از دویست میلیون کاربر هر روز حداقل یک پروفایل تجاری را بررسی می کنند. اگر کسب و کار شما در اینستاگرام باشد، می توانید به یکی از صفحاتی که مردم به دنبال آن هستند تبدیل شوید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود به نحوه تعامل کاربر با صفحه تان دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید عملکرد پست های خود را تحلیل کرده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. اما چگونه؟  

گام اول: یک صفحه تجاری در اینستاگرام بسازید (Business Account) 

چند نوع پروفایل مختلف در اینستاگرام وجود دارد. پروفایل شخصی، هنری، تجاری، بلاگ و غیره. وقتی یک پروفایل شخصی دارید، میتوانید با قرار دادن پست و استفاده از هشتگ ها محتوا بسازید اما قادر نخواهید بود از امکانات یک حساب تجاری بهرمند شوید. داده هایی که حساب تجاری در اختیار شما قرار می دهد برای ایجاد استراتژی اینستاگرامی بسیار مهم است.  اینستاگرام و کسب و کار و محتوا و بازاریابی دیجیتال  

گام دوم: مخاطب خود را بشناسید

قطعا بدون شناخت مخاطبتان نمیتوانید در مسیر درستی گام بردارید. اگر محتواهایی که میسازید مورد استقبال کاربران نباشد، برند شما رشد نخواهد کرد. به پست هایی که بازخورد بهتری داشته اند توجه کنید. این پست ها مسیر درست محتواسازی را به شما نشان خواهند داد. همچنین میتوانید با انجام نظرسنجی، سلیقه مخاطبین را بهتر درک کنید.   

گام سوم: از حوزه کسب و کار خود خارج نشوید

پست های یک صفحه مربوط به ساختمان سازی با صفحه مربوط به عروسک ی بسیار متفاوتند. هارمونی اینستاگرام شما از عکسها، نوشته ها و هشتگ هایی که استفاده می کنید ناشی میشود. رنگ و قالب عکسها و نحوه نگارش نوشته ها همگی شامل پیامهایی به مخاطبان هستند. در انتخاب آنها بسیار دقت کنید.      

گام چهارم: استفاده از هشتگ (کلمه کلیدی) ضروری است

مهم نیست چه کسب و کاری دارید. هشتگ ها بهترین راه برای یافتن مطالب شماست. افراد میتوانند به طور مستقیم هشتگها را سرچ کنند. اگر از هشتگ مناسب استفاده کنید به احتمال زیاد توسط مشتریان بالقوه پیدا خواهید شد.   

گام پنجم: قبل از قرار دادن پستها، تحقیق کنید

فرض کنید عکسها و محتواهای شما عالی هستند. اما قرار دادن آنها در اینستاگرام با مجموعه ای از هشتگ های رندوم کار اشتباهی است. به هشتگ ها و کپشن های رقیبان نگاهی بیاندازید. جستجوی کوتاهی راجع به بهترین هشتگ ها انجام دهید. برای این کار می توانید از ابزارهای کلمه کلیدی استفاده کنید. این کار تفاوت زیادی ایجاد میکند.  

گام ششم: ارسال مطالب به صورت منظم

کسب و کارهای متنوع و بسیاری در اینستاگرام وجود دارد. اگر تازه کار باشید به راحتی در میان سایر صفحات گم خواهید شد “اگر به صورت منظم فعالیت نکنید.”  اما هر کسب و کار برنامه خاص خود را دارد. برای مثال، یک صفحه خبری به صورت مکرر و حتی چندین بار در روز نیاز به بروزرسانی دارد. اما برای یک شرکت ساختمانی این امر متفاوت است. به همین دلیل ضروری است مخاطبین خود را بشناسید. اگر مخاطبین شما، شاغل هستند باید در ساعات غیر کاری فعال باشید.  نگاهی به نحوه تعامل افراد با مطالب بیاندازید. روزها و ساعت های پربازدید را استخراج کرده و برنامه ریزی کنید. اجازه دهید داده ها به شکل گیری استراتژی شما کمک کنند.   

گام هفتم: از همه انواع پست های اینستاگرامی استفاده کنید

علاوه بر عکس و فیلم از استوری نیز استفاده کنید. بیش از شصت درصد افراد هنگام بررسی استوری یک برند است که به آن علاقمند می شوند. این یک مزیت برای کسب و کار شماست.   

گام هشتم: محتواهایی بسازید که مخاطب را مشتاق به بازگشت به صفحه شما کند

شما میبایست تجربه ای را ایجاد کنید که کاربر آن را به یاد داشته باشد. این کار را میتوانید با تولید محتواهای متنوع انجام دهید. اگر صاحب یک رستوران هستید، از غذاهایتان عکس بگذارید. اما تنوع هم ایجاد کنید. مثلآ از سرآشپز هنگام تهیه غذا فیلم بگیرید یا از مراسم تولدی که در رستورانتان برگزار کرده اید استوری بگذارید.  

گام نهم: در انجمن اینستاگرام خود شرکت کنید

به دنبال کنندگانی که از محصولات یا خدمات شما مطلبی به اشتراک می گذارند توجه کنید. این مطالب را در اینستاگرام خود به صورت پست یا استوری بازنشر دهید. این کار به سایرین نشان میدهد که مردم از برند شما راضی هستند و به آن اعتماد دارند. به حدی که حاضرند در یک بستر عمومی راجع به آن صحبت کنند. شما همچنین به مشتریانتان نشان می دهید که به آنها توجه دارید و قدردان آنان هستید.  اینفلوئنسرها را نیز فراموش نکنید. آنها مخاطبین زیادی دارند که تحت نفوذشان هستند.      همان طور که پیشتر گفته شد، صفحه تجاری داده هایی را در اختیار شما قرا می دهد. با استفاده از آنها می توانید دریابید کدام استراتژیتان کارآمد و کدام ناکارآمد است. علایق مخاطبتان را بسنجید. ساعات پربازید را در نظر بگیرید. و هر زمان که لازم بود استراتژی بازاریابی دیجیتال را مطابق با داده ها تغییر دهید.
digital marketing world اینستاگرام ,استفاده ,صفحه ,هشتگ ,دهید ,تجاری ,استفاده کنید ,قرار دادن ,صفحه مربوط ,انجام دهید ,ایجاد کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

8roodfile سایت سرگرمی و تفریحی سپر ایمنی 1000400 خرید اینترنتی کلکسیون حمید ( تمبر , سکه , اسکناس , کبریت )