٤ کمپین موفق در شبکه های اجتماعی

در مقاله پیش رو ما به این موضوع می پردازیم که چگونه برخی از بهترین برندهای جهانی کمپین های موفقیت آمیزی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند. با الهام گرفتن از این کمپین ها شما می توانید استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کنید.

١. Popeyes
Popeyes یک رستوران زنجیره ای مرغ سوخاری در آمریکاست. این فست فود زنجیره ای کمپین موفقی را در آگوست ٢٠١٩ به اجرا رساند.

کمپین شبکه اجتماعی:

ساندویچ مرغ جدید

روش: تبدیل محصول جدید به ترند روز

دلیل موفقیت این کمپین:
در آغاز ارائه ساندویچ مرغ Popeyes اتفاق چشمگیری حاصل نشد. اما با شروع کمپین ساندویچ مرغ در توییتر، مردم شروع به امتحان کردن آن کردند. و به شدت طرفدار آن شدند. به نحوی که این کمپین تنها در مدت یک هفته ١/١ میلیون بازدید دریافت کرد.
Popeyes از روند رو به رشد این کمپین استفاده ای مضاعف کرد. آنها کاربران را به اشتراک گذاری مطالب تولید شده در صفحه خود ترغیب کردند. به این صورت که از تجربیات و محتواهای کاربران خود در فضای مجازی، تبلیغات تلویزیونی تهیه کردند.
متن پیام Popeyes به کاربران خود به قرار زیر بود:
“ممنونیم که عشق خود را به Popeyes نشان دادید. توییت شما راجع به ساندویچ مرغ به قدری فوق العاده بود که ما تمایل داریم از آن در تبلیغات تلویزیونی خود استفاده کنیم. اگر موافق هستید لطفا با ما در میان بگذارید. شما عضوی از تیم ما خواهید شد.”

Popeyes نمیدانست که ساندویچ مرغ به این سرعت رشد خواهد کرد. اما آنها می دانستند که چگونه با مردم ارتباط برقرار کنند. با استفاده از مطالبی که توسط خود کاربران تولید شده بود، این ساندویچ به قدری محبوب شد که در هالووین به عنوان یک تم لباس محبوب از آن استفاده شد!

٢. مرسدس بنز

کمپین شبکه اجتماعی:

دختران محدودیتی ندارند

دلیل موفقیت این کمپین:
برندها باید دنیایی که در آن زندگی می کنیم را به چالش بکشند. از نام برند خود علاوه بر مسیر کسب درآمد، در جهت ایجاد تآثیرات اجتماعی نیز استفاده کنند. اگر در این مسیر صادقانه حرکت کنند، نتایج فوق العاده ای رقم خواهند زد.
در کمپین “دختران محدودیتی ندارند” مرسدس بنز به همراهی چند کمپانی دیگر برای بهبود درک دختران از ماشین و تکنولوژی فعالیت کرد. محتویات این کمپین ویدئویی طی یک ماه، ٢/٥٩ هزار بار در توییتر، ١/٥ هزار بار در فیس بوک و ٢/١٨ هزار بار در اینستاگرام بازدید داشت. هدف این کمپین به صورت خاص، صرفآ کسب درآمد نبود. بلکه هدف اصلی آن افزایش احساس مثبت نسبت به برند بود.

کمپین شبکه اجتماعی و کمپین و شبکه های اجتماعی و کمپین شبکه های اجتماعی

این کمپانی در گذشته نیز از چنین کمپین هایی پشتیبانی کرده بود. آنان در تمام جنبه های کسب و کار خود تلاش کردند که بگویند ن نیز می توانند ماشین را دوست داشته باشند.

٣. ASOS
ASOS یک گاه لوازم آرایشی و پوشاک بریتانیایی است.

کمپین شبکه اجتماعی:

مشارکت مشتری

دلیل موفقیت این کمپین:
” مردها زباله هستند”
همه چیز با یک توییت شروع شد.

کمپین شبکه اجتماعی و کمپین و شبکه های اجتماعی و کمپین شبکه های اجتماعی
“تئا” تجربه بدی در اپلیکیشن Tinder داشت. به دلیل اینکه فردی از او به خاطر لباسش انتقاد کرد. وقتی او این پیام را توییت کرد نمی دانست که با چه سرعتی ویروسی می شود.
کمپین شبکه اجتماعی و کمپین و شبکه های اجتماعی و کمپین شبکه های اجتماعی
انتشار این پیام ویروسی در دنیا

با بازخورد ١١٧ هزارتایی این توییت به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این داستان می توانست به همین جا ختم شود اگر “تئا” نامی از ASOS نمی برد. اما او ASOS را منشن کرده بود. طی ٢٤ ساعت ASOS برنامه ای را تدارک دید. آنها این دو عکس را توییت کردند.

کمپین شبکه اجتماعی و کمپین و شبکه های اجتماعی و کمپین شبکه های اجتماعی

آنها تصویری از توییت “تئا” گذاشتند. و در تصویر دوم عکس او را که به مدل تبدیل شده بود پست کردند. آنها تئا را یک شبه به یک مدل تبدیل کردند و از این جریان به نفع خود استفاده نمودند.
با اینکه تلاش زیادی انجام نشد. اما این یک استراتژی بسیار موفق بود. این توییت جذاب ترین توییت این شرکت شد. بساری آن را به اشتراک گذاشتند. و میزان افزایش یافت.

٤. SK-ll
SK-ll یک شرکت تولید محصولات مراقبت پوستی ژاپنی است.

کمپین شبکه اجتماعی:

تآیید سلبریتی ها

دلیل موفقیت این کمپین:
این شرکت کار خود را در ژاپن آغاز کرد. اما به آرامی به آمریکا و سایر نقاط جهان نیز راه یافت. اما چگونه؟
با استفاده از دو شخصیت شناخته شده در آمریکا، جیمز کوردن و کلوئه گریس مورس.
از اینفلوئنسرها استفاده کنید. تآثیری که تآیید آنها در مخاطب ایجاد میکند بسیار پر رنگ است. اما حتمآ لازم نیست اینفلوئنسرها دنبال کنندگان خیلی زیادی داشته باشند. شخصی با تعداد ٥٠٠ هزار دنبال کننده هم می تواند شما را افزایش دهد.

اینها تنها چند نمونه از کمپین های موفق سال گذشته بودند که می توان از آنها ایده گرفت. مهم این است که بدانیم چگونه پیشنهادهای جدید ایجاد کینم و از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را ببریم.


digital marketing world کمپین ,استفاده ,اجتماعی ,توییت ,شبکه ,ساندویچ ,شبکه اجتماعی ,دلیل موفقیت ,کمپین شبکه ,کردند آنها ,داشته باشند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ویلا جا استراحتگاه امن شما اینجا همه چی هست باربری میرداماد دکوراسیون منزل ، طراحی داخلی و محوطه سازی غرور چاپ و ظهور عکس